MEST STÄLLDA FRÅGAR ( FAQ ) 

 

Kan jag ändra min order?

Nej, det är inte möjligt at ändra en order, när du har godkänt den. Alla våra order skickas automatiskt til våra lager, för att säkerställa en snabb leveranstid.
Fast du kann alltid försöka at skrive åt våram online supportcenter, och kanske vi kann stoppa din beställning.


Kan jag annulera min order?

Nej, tyvärr är det inte möjligt at annulera en order. Dina order skickas direkt til våra lager, för att säkerställa en snabb leveranstid. Du kan alltid skicka et mail til mail@misslux.dk eller til våran online supportcenter. Du kan också vägra mottagandet av maxi brevet/paketet.


Nånting saknas i mitt paket, vad ska jag göra?

Jag har modtagit mitt paket, fast det finns en brist på en eller flera produkter. Vi ber dig att kontakta våran online kundtjänst så snart som möjligt till mail@misslux.dk.
Där måste du ange ditt ordernummer och namn, och namnet på dom produkter som saknas.


Artikeln är trasig, vad gör jag?

Vi utbytar alla objekt som är trasiga eller ger pengarna tillbaka. Kontakta oss på mail@misslux.dk. Använd våra återvändande slip och skicka artikeln som är trasig till avsändaradressen:

Misslux.dk
Østergade 6
7200  Grindsted
Danmark.



Levererar ni till utomlandet?

Vi levererar till Danmark, Grönland och Färöarna och följande länder: Sverige, Norge och Tyskland.


Är priserna inklusiva moms och tull?

Pris till Danmark är inkl moms. Priset är utan moms och tull i Norge. Pris till Sverige och Tyskland inkl. Dansk moms. Kunden står själv för toldning i Norge samt betalning av en avgift.


Hur lång är leveranstiden?
Din beställning kommer att levereras så snart som möjligt och kommer att vara att främja inom 1-2 arbetsdagar efter beställningen. Transporter utomlands kommer att främja inom 2-5dagar.


Vad kostar leveransen?

Frakt kostnaden är alltid 39,00 DKK.

 

Kan jag spåra min beställning?
Nej, alla paket skickas som maxi post med Post Danmark så att vi kan hålla priset lågt. Har du inte fått din (a) varo(r) efter 3-4 dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på mail@misslux.dk.


Hur kan jag betala min beställning?

 På sidan betalning kan du välja att betala med kreditkort, banköverförsel eller per faktura.



Vi accepterar följande kreditkort:

Dankort
eDankort
ViSA
VISA Electron
MasterCard
JCB
Maestro

Om du väljer betalning med kreditkort, dras betalningen från ditt kreaditkort när varorna skickas från vårt lager.

Inga kreditkort avgifter kommer att debiteras.


PayPal:

Vi accepterar betalning från internet betaltjänsten Paypal. 

 

Bankinsättning:

Vi erbjuder även banköverförsel: vår bank anslutning är Vorbasse Hejnsvig Sparekasse, Reg. Nr. 9690 kontonr. 0000431753. 

För betalning från utomlandet, vänligen använd vårt IBAN-nr. DK8896900000431753, Swift-kod WOHEDK21

Inga betalingsavgifter krävs.

 

Faktura: 

Vi accepterar också betalning per faktura genom betalningsföretaget  Klarna AB. Du kan välja mellan två olika faktura betalningar:
• Klarna faktura där du betalar fullt belopp samtidigt
• Klarna konto, där du väljer att betala i bitar.

Det kommer att debiteras en avgift på 29 DKK.


Är det säkert att beställa produkter från Misslux?
Vi har hög fokus på betalnings säkerhet, så ja, du kan känna sig säker när du handlar hos oss. Misslux.dk krypterar alla dina kortuppgifter med så kallade SSL (Secure Socket Layer)-protokollet via vår partner Epay. Detta innebär att udvedkommna inte kann läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS. Det finns ingen betalningsavgifter för betalning med ovanstående betalkort.


Har ni fått mitt återvändande paket?
Vi behandlar de återvändande paket inom 7 dagar efter att vi har mottagit dom. Vår ssupport kommer skicka dig ett mail för att bekräfta att vi har fått din returutleverans.


Artikeln jag vill ha har sålds ut – Kommer det flera?
Tyvärr säljs vissa objekt ut. Kundservice kan tyvärr inte svara på om en viss produkt kommer på lager igen.
 - vi få ofta efter leveranser av populära produkter, och vi får ibland varor åter. Vi kan därför bara uppmuntra er att titta än gång ibland. Du kan också registrera för vårt nyhetsbrev till din fördel.

Jag behöver mer information om ett objekt

Vi skriver så mycket information som möjligt om våra produkter, till exempel storlek, färg, material, och om objektet till exempel är snäv. Om du behöver ytterligare information efterår, kann du skriva till kundservice. Det är viktigt att du du skriver vad prdouktet säger och, i förekommande fall, en länk till produkten, så att vi kan erbjuda en snabb och korrekt beskrivning.


Jag såg några snygga kläder i en av dom sorterna som n säljer - kan ni hitta dom för mig?

Det är tyvärr inte möjligt för våra leverantörer att komplettera vårt sortiment av produkter som bygger på kundernas begäran.


Artikeln jag köpte har nu blivit billigare – kommer ni betala skillnaden tilbaka?
Lyckligtvis för våra kunder, sätter priserna mera ner änn upp. Tyvärr, kan vi inte ge ersätting till dom kunder som redan har köpt en produkt som vi sätter priset ner på.


Kan ni säga mig vart jag annars kan köpa artikeln?

 Vår kundtjänst kan tyvärr inte berätta, vart du kan köpa dom artiklar du hittar på dk Misslux.


 

Det har varit ett fel i min beställning.

Det händer ibland fel, fast vi gör vårt bästa för att lösa dom så smidigt som möjligt. Om du har upptäckt att vi har gjort ett fel i din beställning, vänligen kontakta kundtjänsten.



En del av min beställning saknas
På försendingsbekräftelsen skickas alla artiklar som anges. Om en av dessa produkter, vid et mistak, inte är i paketet, vänligen ange detta på returformuläret som du hittar i ditt paket (slutkod 6) och skicka returformuläret tillbaka till oss. Vi kommer efteråt kompensera för den saknade artikeln.

 

När drar ni pengarna?

När du placerar en order, kommer kortet att valideras och du får sedan ett e-postmeddelande som bekräftar att din beställning har godkänts. Betalningen sker först när vi har sänd beställningen från vårt lager. Om ditt kort inte accepteras, kommer inget att  betalas, och du informeras omedelbart på skärmen om att betalningen misslyckades. Kom ihåg att även om betalningen inte är godkänd, undanhåller vissa kort emittenter dom pengar som motsvarar den önskade inköp, vilket innebär att du inte kommer att kunna komma åt pengarna under en kort tidsperiod.

 

Ett objekt som jag hade i min shoppingbag, såldes ut, när jag kom till rutan. Hur är det möjligt?

Artikeln är inte reserveras tills du har köpt det. Om artikeln är mycket populärt, kan det vara tilgängligt när du har lagt det i din shoppingbag, fast sål dut när du ska betala. Ett objekt som du har placerat i din shoppingbag lagras i 7 dagar, men vi kan inte garantera att det blir tillgängligt genom hela perioden.

 

Är mina kortinformation och personliga information säkra? 

Misslux.dk garanterar att din information är helt säker hos oss. All information krypteras före avsändandet, vilket säkrar att all personlig information är säkra.

 

Har ni en fysisk butik?

Nej, men det är möjligt, enligt avtalet, via mail@misslux.dk, att komma och hämta dina objekt, samt ta en titt på vårt urval.


KONTAKTA MISSLUX
Om du har andra frågor kan du maila till Mette, som sitter redo på mail@misslux.dk eller på vår online support.